Okulumuz Yiyecek İçeçek Alanı Öğretmen ve Öğrencileri Tarafından Tutum, Yatırım ve Türk Malalrı Haftası Kapsamında Etkinlik Düzenlendi.
28.11.2023 tarihinde okulumuz gezi kulübü olarak Beykoz Mecidiye Kasrı, Cam ve Billur Müzesi gezisi Gezi Kulübü başkanı Nurdan KEÇE ve Nahide AKPINAR öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin katılımıyla gerçekleşmiştir.
Okulumuz Gezi ve İnceleme Kulubü Öğretmen ve Öğrencileri Tarafından Hafıza 15 Temmuz Anıtı ve Beylerbeyi Sarayı ve Çevresine Gezi Düzenlenmiştir.
6 Ekim İstanbul'un Düşman İşgalinden Kurtuluşunun 100. Yılı Okulumuz Yiyecek İçecek Alanı Öğretmen ve Öğrencilerinin Hazırlamış Olduğu "Geçmişten Günümüze İstanbul Lezzetleri" Temasıyla Kutlandı.
Okulumuz Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı Öğrencileri 4 Ekim Dünya Hayvanları Koruma Günü kapsamında kendi hazırladıkları mamalar ile okulumuz bahçesi ve çevresinde bulunan sokak hayvanlarını beslediler.
Mevlid Kandili münasebetiyle okulumuzun Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Makbule Karabulut ve Türk Dili Edebiyatı Öğretmeni Nizamettin ALBAYRAK 'ın
hazırlamış oldukları Mevlit Kandili ve Sakal-ı Şerif'i Gösterim Programı , okulumuzun konferans salonunda gerçekleştirilmiştir.
Okulumuzda 15 Temmuz Demokrasi ve Milli Birlik Günü ile 19 Eylül Gaziler Günü Programı Gerçekleştirildi.
Okulumuz Yiyecek İçecek Hizmetleri Alanı Öğrencileri 4 Ekim Dünya Hayvanları Koruma Günü kapsamında kendi hazırladıkları mamalar ile okulumuz bahçesi ve çevresinde bulunan sokak hayvanlarını beslediler.
Okulumuzda Tarım Alanı Açılarak 2022/2023 Eğitim Öğretim Yılında Sınavla Öğrenci Alımına Başlamıştır.
Mesleki eğitimi arz talep dengesine göre yeniden yapılandırmak için 2019 yılında Türkiye'nin mesleki eğitim haritası çıkarıldı. 2021'de güncelleme çalışmaları tamamlanan yeni Mesleki Eğitim Haritası "http://meslekiegitimharitasi.meb.gov.tr" adresinde kullanıma açıldı. Yeni verilerin de dâhil edildiği Mesleki Eğitim Haritası'nda hem mesleki eğitim hem de iş gücü piyasası ile ilgili detaylı bilgiler, il ve ilçe bazında ulaşılabilir hâle geldi. Türkiye genelinde 7 bin 45 meslekle ilişkili 32 milyon 728 bin 944 çalışan, analiz kapsamında değerlendirildi. Haritada, çalışan verilerinin il ve ilçe bazlı analizinde bir il / ilçede çalışanların kamu ve özel ayrımı yapılmadan en fazla istihdam edildiği ilk 40 meslek de yer aldı. "Harita, mesleki eğitimin iş gücü piyasasıyla bağını güçlendirmek için çıkarıldı" Millî Eğitim Bakan Yardımcısı Mahmut Özer, konuya ilişkin yaptığı değerlendirmede, Türkiye'de mesleki eğitimin iş gücü piyasasıyla bağını güçlendirmek için mesleki eğitim haritasını çıkardıklarını anlattı. Özer, güncelledikleri yeni haritayla iş gücü piyasasını çok daha yakından takip etme imkânına kavuştuklarını belirterek şunları kaydetti: "Güncellenen haritayla eğitim verdiğimiz tüm alanlarda iş gücü piyasasının taleplerini, çalışan sayılarını il ve ilçe temelli olarak izleyebiliyoruz. Bu veriden hareketle her bir meslek okulumuzu, çevresindeki iş gücü piyasası ile ilişkilendirmek ve bağını artırmak için yeniden yapılandırma çalışmalarımız devam ediyor. Bu çalışmalar yapıldıkça hem mesleki eğitimin çevresindeki sektörlerle bağı güçlenerek kalitesi hem de mezunlarımızın istihdam kapasitesi artacaktır. Sürece katkı veren Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğümüze ve tüm paydaşlarımıza şükranlarımı sunuyorum." Haritada hangi veriler var Mesleki Eğitim Haritası'nda mesleki ve teknik ortaöğretimde eğitimi verilen alanlarla Türkiye genelinde çalışanların meslekleri ilişkilendirildi. Bu kapsamda, ISCO-08'e göre Türkiye genelindeki tüm mesleklerin isimleri, kodları ve meslek ana grupları gösterildi. Haritada mesleki ve teknik ortaöğretimde eğitimi verilen alanlara ait toplam öğrenci sayısı, alanın ilişkili olduğu mesleklerde toplam çalışan sayısı yer aldı. Ayrıca alanın en çok öğrencisi olduğu 10 ille birlikte, alanın ilişkili olduğu mesleklerde çalışan sayısı en çok olan 10 ile de yer verildi. Haritada, Türkiye geneli mesleklere göre çalışan ve meslek istatistikleri de yer buldu. Bu veriler, ISCO-08'e göre çalışan gruplarına ait ülke genelindeki sayı ve tüm çalışanlar içindeki oranını gösteriyor. ISCO-08'e göre yöneticiler, profesyonel meslek mensupları, teknisyenler, teknikerler ve yardımcı profesyonel meslek mensupları, büro hizmetlerinde çalışan elemanlar, hizmet ve satış elemanları, nitelikli tarım, ormancılık ve su ürünleri çalışanları, sanatkârlar ve ilgili işlerde çalışanlar, tesis ve makine operatörleri ve montajcılar, nitelik gerektirmeyen işlerde çalışanlar olmak üzere 9 farklı gruplandırma yapıldı. Bu mesleklerde çalışan sayısı ile Türkiye geneli tüm çalışanların oranına ait veriler haritada erişilebilir hâle getirildi. Mesleki eğitim haritasında ayrıca İŞKUR'un 2019'a ait il bazlı iş gücü piyasası raporları kapsamında, işverenlerin ihtiyaç duyduğu iş gücünü karşılamak amacıyla İŞKUR'a bildirdikleri iş gücü taleplerini ifade eden "açık işler"e ait verilere, "çalışanlar sekmesi" altında yer verildi. Her ilde açık iş sayısı en fazla olan 10 meslek ile bu mesleklerin il bazındaki tüm açık işlere oranı gösterildi. Bu veriler ülke, il ve ilçe bazlı sunuldu.
Okulumuz -Beykoz Galip Öztürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi- öğrencilerine yönelik bugün, Beykoz Belediyesi tarafından ilçemizin köklü kültür ve tarih mirasını geleceğimiz olan nesillere aktarmak amacıyla okulumuz öğrencilerine yönelik "BEYKOZ'DA 1 GÜN" gezi etkinliği gerçekleştirilmiştir... Öğrencilerimize kentlilik ve tarih bilinci aşılayan bu geziye katılan 90 öğrencimizle 6 öğretmenimiz gün boyu ilçemizin doğal, tarihi ve turistik mekânlarını rehberler eşliğinde gezerek yeni bilgilerle kuşanmışlardır... Bu vesileyle anlamlı geziye katılan öğrencilerimizin ilçemizi gezerken aynı zamanda medeniyetimizi de tanımış olmaları fırsatını sunan Beykoz Belediye Başkanı Sayın Murat AYDIN'a okulumuz -Beykoz Galip Öztürk Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi- ailesi olarak teşekkür ediyoruz...